XStore theme

Bij Zoetemint heb je altijd de mogelijkheid je bestelling terug te sturen binnen 14 werkdagen na de verzenddatum. Zorg ervoor dat je de producten ongedragen, onbeschadigd en voorzien van de aangehechte labels, retourneert. Bewaar je retourbewijs totdat we deze hebben verwerkt. 

Zodra we jouw retourzending ontvangen hebben sturen we je een e-mail. Daarna kan de verwerking van jouw retourzending maximaal 14 dagen duren. We sturen je een e-mail als deze retour verwerkt is, dan ontvang je binnen enkele dagen het bedrag terug op je rekening.

Dit is afhankelijk van de retourmethode die je kiest. Via PostNL kost een brievenbuspakket €4,60 en een pakket €7,25.
In de winkels kun je de items kosteloos retour brengen.

Dat is geen probleem! Voeg een briefje toe aan de retourzending, met daarop jouw naam, ordernummer & e-mailadres.

Helaas is het niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wil je toch een andere maat of kleur? Dan kun je zelf een nieuwe order plaatsen.

Indien online (sale)aankopen niet aan de verwachtingen voldoen, is er de mogelijkheid om deze te retourneren. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag.

Retourneren in een winkel is zeker mogelijk, dit is geheel kosteloos.

Stap 1: Stop de items die je wilt retourneren samen met het retourformulier terug in de doos. Zorg dat de originele kaartjes van de producten niet zijn verwijderd.
Stap 2: Noteer onderstaand retouradres op je retourzending.
Zoetemint
Hoogstraat 95
6701BS Wageningen
Stap 3: Lever de doos in bij een Post NL-locatie bij jou in de buurt.
Stap 4: Bewaar de track en tracé code die je bij de kassa krijgt wanneer je het pakketje afgeeft.
*Zonder track en trace code wordt er geen onderzoek opgestart naar vermiste retouren. Houd er dus rekening mee dat bewijs van verzending met track & trace code een vereiste is om in aanmerking te komen voor terugbetaling.

Garantie & service

Is een item kapot of ben je ontrevreden over een product? Neem dan contact op met onze klantenservice, stuur je ordernummer & een foto mee van het desbetreffende item, dan kijken we mee naar een passende oplossing. 

Zoetemint geeft 4 weken garantie op een kledingstuk wat na het wassen met de wasvoorschriften ondraagbaar is geworden. Daarnaast geeft Zoetemint op verkleuring van stainless steel sieraden 6 maanden garantie. Heb je iets gekocht in een winkel? Dan verloopt de garantie ook via de winkel. 

Voorwaarden retourneren
  • Retourneren kan alleen binnen de gestelde retourtermijn van 14 dagen.
  • Retourneren in de winkel is gratis. Alle andere retourzendingen zijn voor eigen rekening.
  • Zowel de kosten als het risico van verzenden zijn bij een retournering voor eigen rekening.
  • Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in originele staat inclusief labels & verpakkingen worden teruggestuurd. Beschadigde en/of gebruikte items worden geweigerd en teruggestuurd.
  • Niet-identificeerbare retourzendingen worden voor maximaal 1 maand opgeslagen in ons magazijn. De klant kan zich melden via de klantenservice. Na deze periode wordt het pakketje via eigen administratie verwerkt en kan hier niet meer over gecorrespondeerd worden.
  • Zonder track en trace code wordt er geen onderzoek opgestart naar vermiste retouren. Houd er dus rekening mee dat bewijs van verzending met track & trace code een vereiste is om in aanmerking te komen voor terugbetaling.
  • Heb je bezorgkosten betaald? Als je alle artikelen uit je bestelling retourneert, krijg je ook de bezorgkosten terug.
  • Klopt je bestelling niet? Dit lossen we zo snel mogelijk voor je op! Neem contact op met info@zoetemint.nl of ons WhatsApp nummer 0615682249 en vermeld hier duidelijk jouw naam, bestelnummer en de items waar het om gaat.